Landing Page to specjalnie przygotowana zakładka na stronie www lub sama strona www, na którą kierowani są ludzie z Twoich reklam. Celem tworzenia Landing Page jest zwiększenie skuteczności pozyskiwania klientów. Poprzez jej odpowiednią budowę zachęcamy użytkowników do podjęcia konkretnych akcji, na których nam najbardziej zależy np. wypełnienie formularza bądź wykonanie telefonu.
Ze względu na rodzaj działań jakie mają podjąć użytkownicy przebywający na danej Landing Page, możemy wyróżnić dwa rodzaje tych stron. Jedną z nich jest Landing Page Click Through, którą tworzy się pod konkretne słowo kluczowe odnoszące się np. do określonego produktu. Tego typu strona ma być źródłem informacji na temat prezentowanego produktu i jednocześnie kierować do witryny, za pomocą której użytkownik będzie mógł go kupić, a także zapoznać się z całą ofertą Twojej firmy.
Innym wariantem strony lądowania jest Lead Generation, która z kolei ma zachęcić odwiedzających do pozostawienia swoich danych kontaktowych np. adresu e-mail lub numeru telefonu. Dobrze skonstruowana strona Lead Generation, nakłoni użytkowników np. do kontaktu telefonicznego lub przez formularz.
Budowa strony Landing Page zupełnie różni się od wyglądu strony firmowej. Posiada prostą strukturę, ponieważ ma służyć do realizacji jednego konkretnego celu. Brak na niej elementów, które mogłyby odwracać uwagę odwiedzających, dzięki czemu łatwiej przekonać ich do podjęcia założonego przez Twoją firmę działania.
Okazji dla uruchomienia Landing Page może być wiele, jak np.:
Tak naprawdę dla każdej firmy, która chce coś sprzedać w internecie. Napisz do nas, a powiemy Ci jak warto wykorzystać go w Twojej firmie oraz jakie korzyści może Ci przynieść.
Najistotniejszą zaletą posiadania Landing Page jest duża szansa na to, że zwielokrotni się ilość Twoich klientów nawet o kilkadziesiąt lub kilkaset %.
Landing Page będzie posiadał statystyki do mierzenia skuteczności Twojej strony. Dzięki nim dowiesz się ile osób pozostaje na Landing Page, dokonuje zakupu lub kontaktuje się z Tobą.
Na Landing Page w prosty sposób można wprowadzić testy A/B. Pozwoli to na optymalizację i maksymalne dopracowanie sprzedaży na Landing Page.
Landing Page jest tanim rozwiązaniem, które kosztuje jedynie 900 zł netto. Uzyskasz efekty, które będą dobrą inwestycją.
Warunkiem skuteczności Landing Page jest opracowanie szczegółowej strategii, na którą składa się:
Mimo tego, że Landing Page charakteryzuje minimalizm i ograniczony zasób elementów, warto zastosować kilka sprawdzonych reguł, by klient zagościł u Ciebie na dłużej.
Przyciągnie uwagę i pokaże profesjonalizm Twojej firmy.
To również bardzo ważny komponent, którym zachęcimy odbiorcę do przeczytania całej treści/oferty.
Kluczowy element Landing Page, który będzie zachęcał do kontaktu z Twoją firmą.
Będzie pokazywać korzyści jakie otrzyma odbiorca zgłaszając się do Twojej firmy.
Na Landing Page znajdą się wyłącznie elementy zachęcające do podjęcia przez użytkownika konkretnej akcji.
Ważne, by był wyeksponowany i dobrze widoczny oraz posiadał możliwie jak najmniejszą ilość pól do wypełnienia.
To element mile widziany, ponieważ warto pokazać, że Twoja firma cieszy się zaufaniem wśród klientów.
Zadbaj o to, by klienci kojarzyli produkt z Twoją marką. Warto pamiętać, by w przede wszystkim promować logo produktu, a później firmy.
Istnieje kilka skutecznych sposobów na to, by strona Landing Page cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów. Pozycjonowanie SEO to klucz do sukcesu.
Prawidłowo dopasowane frazy, zoptymalizowana grafika i treść czy krótki czas ładowania sprawią, że strona będzie lepiej widoczna i chętniej odwiedzana przez klientów. Innymi sprawdzonymi metodami, które pomogą generować ruch na stronie lądowania są Google Ads – wyświetlanie linków sponsorowanych, a także powiązanie Landing Page z blogiem oraz reklamą na Facebook'u.
Wszystko zależy od tego na jak szeroką skalę mają być zakrojone działania marketingowe. Osobną domenę dla Landing Page warto stworzyć w wypadku, gdy ma być promowana np. oddzielna marka, nowy produkt, a więc wszystko to, co nie jest ściśle związane do zawartością strony firmowej. Natomiast w przypadku rozpowszechniania np. produktu znajdującego się w obowiązującej ofercie widocznej na stronie, można pozostawić domenę w obrębie serwisu.
Decydując się na wykonanie Landing Page nie można zapomnieć o osobach korzystających z urządzeń mobilnych. Wygoda użytkowników – tym trzeba się kierować przygotowując Landing Page dedykowaną pod smartfony czy tablety. Koniecznością jest zadbanie przede wszystkim o:
Jeśli chcesz zamówić Landing Page lub dowiedzieć się czy będziesz jej potrzebować, napisz do nas, a z chęcią Ci pomożemy.