Zwiększ swoją sprzedaż

Co to jest Landing Page?

Landing Page to specjalnie przygotowana zakładka na stronie www lub sama strona www, na którą kierowani są ludzie z Twoich reklam. Celem tworzenia Landing Page jest zwiększenie skuteczności pozyskiwania klientów. Poprzez jej odpowiednią budowę zachęcamy użytkowników do podjęcia konkretnych akcji, na których nam najbardziej zależy np. wypełnienie formularza bądź wykonanie telefonu.

Ze względu na rodzaj działań jakie mają podjąć użytkownicy przebywający na danej Landing Page, możemy wyróżnić dwa rodzaje tych stron. Jedną z nich jest Landing Page Click Through, którą tworzy się pod konkretne słowo kluczowe odnoszące się np. do określonego produktu. Tego typu strona ma być źródłem informacji na temat prezentowanego produktu i jednocześnie kierować do witryny, za pomocą której użytkownik będzie mógł go kupić, a także zapoznać się z całą ofertą Twojej firmy.

Innym wariantem strony lądowania jest Lead Generation, która z kolei ma zachęcić odwiedzających do pozostawienia swoich danych kontaktowych np. adresu e-mail lub numeru telefonu. Dobrze skonstruowana strona Lead Generation, nakłoni użytkowników np. do kontaktu telefonicznego lub przez formularz.

Po co tworzy się Landing Page?

Budowa strony Landing Page zupełnie różni się od wyglądu strony firmowej. Posiada prostą strukturę, ponieważ ma służyć do realizacji jednego konkretnego celu. Brak na niej elementów, które mogłyby odwracać uwagę odwiedzających, dzięki czemu łatwiej przekonać ich do podjęcia założonego przez Twoją firmę działania.

Okazji dla uruchomienia Landing Page może być wiele, jak np.:

  • zachęcenie do zakupu produktu lub usługi
  • różnego rodzaju akcje promocyjne np. chęć podarowania klientowi zniżki lub kuponu,
  • pokazanie nowych produktów,
  • nakłonienie klienta do pobrania e-booka.

Dla kogo jest Landing Page?

Tak naprawdę dla każdej firmy, która chce coś sprzedać w internecie. Napisz do nas, a powiemy Ci jak warto wykorzystać go w Twojej firmie oraz jakie korzyści może Ci przynieść.

Dlaczego warto posiadać Landing Page?

Zwiększona sprzedaż

Najistotniejszą zaletą posiadania Landing Page jest duża szansa na to, że zwielokrotni się ilość Twoich klientów nawet o kilkadziesiąt lub kilkaset %.

Statystyki

Landing Page będzie posiadał statystyki do mierzenia skuteczności Twojej strony. Dzięki nim dowiesz się ile osób pozostaje na Landing Page, dokonuje zakupu lub kontaktuje się z Tobą.

Wprowadzenie testów A/B

Na Landing Page w prosty sposób można wprowadzić testy A/B. Pozwoli to na optymalizację i maksymalne dopracowanie sprzedaży na Landing Page.

Oszczędne rozwiązanie

Landing Page jest tanim rozwiązaniem, które kosztuje jedynie 900 zł netto. Uzyskasz efekty, które będą dobrą inwestycją.

Jak zrobić dobrą Landing Page

Warunkiem skuteczności Landing Page jest opracowanie szczegółowej strategii, na którą składa się:

  • określenie konkretnego celu strony,
  • poznanie grup docelowych klientów i ich potrzeb,
  • prawidłowo skonstruowany projekt Landing Page, na której przedstawisz korzyści jakie otrzyma Twój klient.

Mimo tego, że Landing Page charakteryzuje minimalizm i ograniczony zasób elementów, warto zastosować kilka sprawdzonych reguł, by klient zagościł u Ciebie na dłużej.

Co będzie posiadała Twoja Landing Page

Gustowna grafika

Przyciągnie uwagę i pokaże profesjonalizm Twojej firmy.

Nagłówki

To również bardzo ważny komponent, którym zachęcimy odbiorcę do przeczytania całej treści/oferty.

Wezwanie do akcji (CTA)

Kluczowy element Landing Page, który będzie zachęcał do kontaktu z Twoją firmą.

Treść

Będzie pokazywać korzyści jakie otrzyma odbiorca zgłaszając się do Twojej firmy.

Prosty układ

Na Landing Page znajdą się wyłącznie elementy zachęcające do podjęcia przez użytkownika konkretnej akcji.

Formularz kontaktowy

Ważne, by był wyeksponowany i dobrze widoczny oraz posiadał możliwie jak najmniejszą ilość pól do wypełnienia.

Pozytywne opinie i rekomendacje

To element mile widziany, ponieważ warto pokazać, że Twoja firma cieszy się zaufaniem wśród klientów.

Logo produktu i firmy

Zadbaj o to, by klienci kojarzyli produkt z Twoją marką. Warto pamiętać, by w przede wszystkim promować logo produktu, a później firmy.

Jak generować ruch na stronie Landing Page

Istnieje kilka skutecznych sposobów na to, by strona Landing Page cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów. Pozycjonowanie SEO to klucz do sukcesu.

Prawidłowo dopasowane frazy, zoptymalizowana grafika i treść czy krótki czas ładowania sprawią, że strona będzie lepiej widoczna i chętniej odwiedzana przez klientów. Innymi sprawdzonymi metodami, które pomogą generować ruch na stronie lądowania są Google Ads – wyświetlanie linków sponsorowanych, a także powiązanie Landing Page z blogiem oraz reklamą na Facebook'u.

Czy Landing Page stawiać na osobnej domenie czy w obrębie serwisu?

Wszystko zależy od tego na jak szeroką skalę mają być zakrojone działania marketingowe. Osobną domenę dla Landing Page warto stworzyć w wypadku, gdy ma być promowana np. oddzielna marka, nowy produkt, a więc wszystko to, co nie jest ściśle związane do zawartością strony firmowej. Natomiast w przypadku rozpowszechniania np. produktu znajdującego się w obowiązującej ofercie widocznej na stronie, można pozostawić domenę w obrębie serwisu.

Mobilna Landing Page

Decydując się na wykonanie Landing Page nie można zapomnieć o osobach korzystających z urządzeń mobilnych. Wygoda użytkowników – tym trzeba się kierować przygotowując Landing Page dedykowaną pod smartfony czy tablety. Koniecznością jest zadbanie przede wszystkim o:

  • prędkość wczytywania strony – im szybciej się ładuje tym lepiej,
  • intuicyjną nawigację – pokierowanie użytkownika do podjęcia akcji,
  • wyróżnienie najważniejszych elementów – zastosowanie wyrazistych kolorów,
  • widoczną czcionkę o odpowiednio dużych wymiarach.

Kontakt

Jeśli chcesz zamówić Landing Page lub dowiedzieć się czy będziesz jej potrzebować, napisz do nas, a z chęcią Ci pomożemy.

Napisz do nas
Nie czekaj ani chwili dłużej