Administrator | 25-08-2020
cofnij

Element CTA

Dziś przedstawiamy kolejny element, który zwiększy Twoją sprzedaż na stronie internetowej. Bardzo ważnym elementem strony www jest CTA (call to action). CTA to zawołanie do akcji. Może nim być np. zachęcenie odwiedzającego Twoją stronę www do kontaktu np. poprzez formularz kontaktowy, zachęcenia do napisania maila lub kontaktu telefonicznego. Znacznie zwiększysz szanse na sprzedaż, jeśli pokierujesz potencjalnego klienta, który porusza się po Twojej stronie internetowej. Tak już działa ludzka psychika - gdy zobaczymy, że możemy coś zrobić na stronie, to zwiększa szansę na wykonanie tej akcji, a co za tym idzie, mniej osób po prostu opuści stronę www. Taki CTA umieść na prawie każdej zakładce na swojej stronie www. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Proponujemy umieścić formularz zachęcający do kontaktu na końcu oferty bądz treści w zakładce. Nie stosowanie tego jest błędem i obniża sprzedaż, a tego chyba nie chcemy, prawda?

Na poniższym zdjęciu zobaczysz, jak powinien wyglądać CTA w formie formularza kontaktowego:

Kolejnym CTA, który warto stosować, jest zawartość slidera przede wszystkim na stronie głównej, ale i na zakładkach.
Dzięki dobremu zawołaniu do akcji na sliderze, więcej osób wchodzących na Twoją stronę www pozostanie na niej.

Który z tych sliderów przekonałby Ciebie bardziej do pozostania na stronie www, jeśli szukałbyś firmy, która wykona dla Ciebie usługi prawnicze (odszkodowania powypadkowe)?

Oczywiście ten po prawej z dobrym CTA. Aby CTA było skuteczne, na początku musisz zastanowić się jaki cel ma realizować slider. Co chcesz przekazać swoim odbiorcom od razu po tym, jak wejdą na stronę internetową, by ta rzecz przekonała ich do wykonania tej akcji, a co za tym idzie, pozostania na stronie www zamiast przejścia na inną stronę. Musisz dobrać odpowiednią grafikę/zdjęcie oraz treść, która przekona odbiorcę do zrealizowania akcji np. kliknięcie w przycisk, który przeniesie do formularza kontaktowego. Jeśli zrobisz to dobrze, to może się okazać, że nagle kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent więcej osób odwiedzających Twoją stronę www zacznie na niej pozostawać, zamiast wychodzić w poszukiwaniu innych.

Przykład: Firma Lider Odszkodowania, dla której wykonaliśmy stronę www i slider z CTA. Efekt dał 300% lepsze rezultaty, które opisaliśmy w tym case study:

/blog/strony-www/kancelaria-lider

Okej, a więc masz już dwa najważniejsze elementy: zawołanie do akcji (CTA) na każdej (o ile takie CTA nie przeszkadza) zakładce w formie np. formularza kontaktowego oraz dobrze zbudowany slider zachęcający do wykonania danej czynności. Mając wykonane te dwie rzeczy Twoja strona internetowa będzie dużo bardziej skutecznie pozyskiwać Ci klientów. Może okazać się, że będziesz otrzymywał nawet 3x więcej zapytań przy tej samej ilości wejść na stronę internetową. To tani do wdrożenia, a bardzo skuteczny element, który musisz mieć na swojej stronie internetowej.

Jeśli jesteś głodny jeszcze lepszych efektów to zapraszam do indywidualnych konsultacji. Musisz tylko wykonać nasze CTA czyli napisać na poniższy adres mailowy.